meRINDU kasih ILAHI

meRINDU kasih ILAHI

Wednesday, 15 December 2010

SECEBIS BERSAMA SEZAMAN TERASA.....

   Udah lama jari ingin meniup kata, memberi ruangan menceritakan luahan jiwa. Jemari menari leka menaip susunan kata untuk luahan jiwa yang gelora jiwa ini.Kisah manusia pasti bermula dengan pertemuan dan semestinya berakhir dengan perpisahan. Pertemuan merupakan satu kemestian yang perlu dikorban pada akhirnya denga perpisahan hidup kita. Jangan kita alpa, manusia memang perancang yang baik namun kita bukan penentu yang sempurna, kerana TUHAN itu adalah MAHA PENENTU yang baik.

   Bukan omongan jiwang hati, bila kita SUKA....kita akan cube KENALI...bile kita kenali kita akan cuba SAYANGI...bila kita sayangi kita akan cuba TIDAK LUPAI...dan semestinya kita sering akan ingat. Kenapa semua ini berlaku? kerna ini hukum karma dunia. Bila sayang seseorang, bukan mudah nak padam dari ingatan kita. Walhal pujuk lah hati untuk membenci orang yang kita sayang, namun tetap ada secebis sayang jua.

   Ingatlah saudaraku sekalian, KASIH SAYANG merupakan kemuncak perasaan manusia yang dianugerah oleh SANG PENCIPTA. Aman dan selamat dunia ini akan tercapai andai kasih sayang ditanam dan dibaja seterusnya disemai dengan baik dalam diri kita. 

   Bila pertemuan yang diaturkan pasti bibit perasaan sayang muncul. Kenapa semua ini terjadi? memang pasti tertanya bukan, ini adalah perasaan manusia itu memng lahir dengan kasih sayang. Wahai sahabat sekalian, walaupun bertemu kita hanya tika waktu tang singkat sahaja, namun ingat kesan dan efek amat mendalam akan berlansung, itupun andai sayang menjadi ukuran.

  Bila pertemuan berlaku seketika pasti sezaman kita akan terasa.....kerana manusia setiap dari nya TIDAK SAMA....

KERANA KAMU ADALAH KAMU.....dan KAMU TIDAK SAMA DENGAN YANG LAIN DAN SUDAH PASTINYA tiada sama kamu walau di CARi PEGANTI YANG SERUPA MU....
 

1 comment:

  1. luahan hati kah ini..? hehehe...~
    banyakkan berdoa tuk orang yg kita sayang.. :)

    ReplyDelete